FERIE ❄ Alle ordre afsendes som normalt - Telefon og Chat er lukket frem til 13. dec. - Vi svarer på mail ❄ FERIE
Trustpilot

Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser er gældende for køb af varer online på PrimaShop.dk

Priser

Alle priserne er kun gældende på bestillingstidspunktet. Der kan derfor forekomme prisændringer inden levering.
Alle angivne priser er i Danske Kroner (DKK) inklusive 25% moms.

 

Betaling

Der kan benyttes danske betalingskort (Dankort eller VisaDankort) og Mobilepay Online, samt visse internationale kreditkort (Visa og MasterCard) på PrimaShop.dk. Ved betaling med disse, hæves beløbet først når din ordre er afsendt.

Ved køb med ViaBill vil du modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Ved betaling med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over en aftalt betalingsplan. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: http://www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

  1. vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  2. indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

Fragt og levering

Leveringstiden er 1-3 hverdage. 
Alle varer leveres af PostNord.

Salg og levering er kun muligt i Danmark (DK).

Klik her og læs mere om vores forskellige leveringsmuligheder og priser.

 

100% tilfredshedsgaranti

Klik her og læs mere om vores 100% tilfredshedsgaranti.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@primashop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Ingen fortrydelsesret

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, kan ikke fortrydes.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

PrimaShop.dk
Middelfartvej 4
4200 Slagelse
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Udsolgte varer

Hvis en vare, mod forventning, skulle være udsolgt, bliver du kontaktet herom. Vi kan enten aftale, du afventer samlet levering af din ordre eller at vi sender din ordre af to gange.
Vi beklager på forhånd hvis denne situation skulle opstå.

 

Uafhentet og fejlbehæftede forsendelser

Udgifter på forsendelser af en hver art, som ikke kan afleveres på adressen eller ikke afhentes på Posthus/Postbutik eller Pakkeboksen og derfor går retur til PrimaShop.dk skal betales af dig.
Udgift til returfragt fratrækkes det samlede ordrebeløb, såfremt denne ønskes annulleret og krediteret.
Udgift til returfragt, samt fragt for gensendelse af din ordre, betales hvis forsendelsen ønskes sendt igen.
Ovenstående beregnes ud fra vores gældende fragtrater.


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

PrimaShop.dk
Middelfartvej 4
4200 Slagelse
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail: info@primashop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Unique Trade og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på PrimaShop.dk er Unique Trade.   
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@primashop.dk.

 

Cookies

Cookies er information, som anvendes/deles mellem PrimaShop.dk og din Webbrowser (IE, Chrome, Opera, FireFox). Cookies opbevares af browseren på din computers harddisk eller hukommelse (RAM). Anvendelse af cookies kræver tilladelse i opsætningen i din browser, men er som standard slået til.
PrimaShop.dk bruger cookies (også fra 3. part) til at huske dine indstillinger, trafikmåling og til at vise målrettede annoncer. Vi benytter ofte kun (session) cookies i RAM. Der efterlades således ikke "spor" på din computer efter at browseren er lukket. De data som sendes til 3. part, opbevares og behandles efter gældende GDPR-regler.
Såfremt du aktivt tilføjer varer til indkøbskurven, gemmes oplysninger om disse dog på din PC, så du nemt kan vende tilbage til PrimaShop.dk og fortsætte dit køb.


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
PrimaShop.dk
Middelfartvej 4
4200 Slagelse
info@primashop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


Handelsbetingelserne er senest opdateret januar 2024